![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi gillar också Nafplion, mysig stad. Vi åker dit ibland, dagstur eller en övernattning. För ett par år sedan bodde vi där i mellandagarna, i väntan på nyårsfirande.
Har man bil kan man göra kortare utflykter, men man kan lika gärna hålla sig i stan,och sitta på torget på kvällarna. |
|
||||
|
||||
![]()
Sällar mig till alla som rekommenderar Nafplio, och det trots att jag aldrig har varit där. Men alla vackra bilder jag har sett så skulle jag absolut åka dit för att fotografera.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla tips! Nu är det bara att hoppas att möjligheten finns att åka! Har även börjat att fundera på en liten båtluff i Grekiska övärlden, man får börja att fantisera i alla fall och drömma sig bort.
Allt gott! /Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Om man verkligen vill uppleva det äkta Grekland så ska man åka till platser ned enbart greker. En gång för många år sedan hamnade jag ned min dotter o hennes man i en bergsby som hade byfest, hon ville så gärna dansa grekiskt men vågade inte "för det är ju bara greker här"
Till slut fick jag igång henne i dansen, men när jag dansade mannens dans inför alla i byn ville hon bara åka hem, så pinsamt. Men jag fick många greker som vänner den kvällen Vågar man att söka kontakt o genuint liv så går det. |
|
|||
|
|||
![]()
Vill lägga till ytterligare ett förslag: Skopelos
En oerhört vacker ö med fina byar och vackra stränder! Och snäppet lugnare än Skiathos. Visserligen ingen flygplats på ön, men transfern från Skiathos är kort och enkel! ![]() |
![]() |
|
|