![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Titanic hade två systerfartyg. Olympic och Britannic
Britannic blev lasarett fartyg under 1a världskriget och skulle hämta sårade från Dardanellerna. 1916 gick hon på en mina i Kea sundet och sjönk. Hon skulle enligt plan aldrig segla i Medelhavet utan gå över Atlanten i passagerartrafik En kvinna var ombord som sjuksköterska, hon hade även varit ombord på Titanic på hennes första o sista resa. Dessutom var hon ombord på Olympic när hon vid ett tillfälle kolliderade med ett annat fartyg i låg hastighet i en hamn Hon slutade nog resa med vita stjärnlinjen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förstår ni nu att jag inte hör hemma i den digitala världen ...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Det är googelkonton, moln, lösenord, personnummer, bank ID, mailadress, jag är ingen robot, Kivra, verifiera ditt..osv..osv..Jag blir tokig!! ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilket fint program om Inga Landgre. Skulle så gärna vilja veta vilken ö hon var på. Kunde känna hennes lycka över att få komma tillbaka till Grekland en sista gång.
Kerstin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tidigare i tråden frågade jag detsamma och Janne trodde att det var på ön Kea. Han bifogade även en länk. Tror jag ska titta på denna fina film en gång till faktiskt. / Din namne..men här../Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att de var på Patmos! Tyckte jag kände igen utsikten från bergsbyn med Johannesgrottan ner mot huvudbyn med hamnen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag uppfattade det som de befann sig på Patmos.
Tyckte mig känna igen mig lite, ovanligt höga väggar i gränderna + den vackra vyn i från högsta punkten i choran = borgen. VACKERT!! Skulle vara fantastiskt att få återse sin favvo ö som 90++are! //Faestis |
|
|||
|
|||
![]()
Såg filmen igår kväll mkt fin och stämningsfullt gjort. Tänkte mycket på vad många av oss här skriver om sin längtan och upplevelse av Grekland. ”Grekland gör något med en”, ”man blir en bättre människa där”, ”har en ständig längtan” osv. Det är något så magiskt med detta landet, människorna Och kulturen att man ständigt har en längtan tillbaka inom sej. Filmen och Inga satte verkligen de rätta uttrycken för Grekland
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
![]() |
|
|