![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fick igår kväll en underbar utsiktsbild skickad till mig. Från Skala, Agistri, med stranden, havet, himlen och den fina lilla kyrkan.
Några snäpp bättre än din, Janne! 😚 Det bästa med bilden är att den är helt nytagen, av min dotter, som är där för att fira sin 30-årsdag. Hon rapporterar fint väder med skön värme på dagen, i övrigt lugn och stillhet, men inte helt nedstängt. Hon har fått i sig god mat från de restauranger som är öppna och det finns andra gäster och boende på ön. Hon trivs superbra där, dessa dagar, enligt egen uppgift. Maria. PS. Är det någon som vet när kyrkan i Skala miste sitt "guldtak". Har för mig att taket var guldfärgat, åtm i mitten av -90 talet. Eller minns jag fel?? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst vet vi att hela landet stängs ner. Vill bara förmedla glädjen av att ha möjligheten att njuta av tillvaron i "fönstret" mellan nedstängningarna.
Och naturligtvis med stor respekt för hälsoläget i världen. Med antikroppar, stor hänsyn, god hygien och med få kontakter tror jag det är viktigt att kunna leva - även i Grekland. Jag menar yttertaket. 😎 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Kyrkans kupol i Limenaria var guldfärgad när vi var där, den är numer röd. |
|
||||
|
||||
![]()
"Det förstår jag, det gäller att njuta så länge de går. Hur länge stannar din dotter?"
Hon återvänder till Aten i morgon. Om båtarna vill 🙏 "Jag vet tyvärr inte. Innertaket var nymålat när vi var där. Kyrkans kupol i Limenaria var guldfärgad när vi var där, den är numer röd.[/QUOTE]" Jag har blandat ihop orternas kyrkor. Limenaria, menar jag såklart! Gillade den kupolen! |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här. Jag vet inte om jag har sett någon annan kyrka i Grekland med den färgen. Men, som sagt, nu är kupolen röd.
|
![]() |
|
|