Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2024-06-04, 20:44
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2013
Standard Sv: Swimmingpooler på Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Nej, tacka vet jag salt havsvatten (även om det ibland kanske finns otrevligheter där med!) Men vad det gäller havsvatten är volymen så mycket större, eventuella otrevligheter späs ut mycket mer

Getpinglan: det är aldrig för tidigt för ett glas retsina/ouzo/vin eller öl, för de som föredrar det
Er grekiska doktor hade väldigt rätt, som jag ser det, men var och en väljer själv

Catlady 🐈
Jag förstår, det är inte bra med klor för känslig hud och det är tråkigt din reagerar. Hoppas verkligen saltanläggningar tar över klorrening mer, men kloret behövs fortfarande lite varstans när det gäller vatten.

På tal om klor, I Grekland känner man ofta doften av Klor(in). Undrar om det finns någon debatt om klorets vara eller inte vara i städprodukter i Grekland. Men det verkar vara standard överallt.

Ja, verkligen sant som det är sagt, utspädda orenheter är bättre; den grekiska 🩺🥼doktorn t o m sa att saltvattnet var bra för öronen också! 👂👂

/Getpinglan
🐐🔔
Svara med citat
Gammal 2024-06-04, 22:28
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Swimmingpooler på Amorgos

Inte bara för öronen, det är rena "mumma" för skinnet/huden också.....
Vi har ju använt "badsalt" i våra badkar sedan mycket länge.....Även om det var tillsatt diverse doftämnen så var huvudingrediensen helt enkelt just salt!
Klorin måste erkännas att jag använder ibland (dock iförd gummihandskar) när något måste städas riktigt ordentligt, har inte hittat något annat medel som verkligen får bukt med inbiten/ingrodd smuts......
Catlady 🐈

Senast redigerad av Catlady den 2024-06-04 klockan 22:41.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:51.