![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag kom hem den 31/5 efter en vecka på Kalymnos :-) Glad för det. Där var det 23-25 grader hela veckan, så man kunde promenera och göra saker utan att svetten rann :-) Nu funderar man på ifall man vågar boka någon mer resa till Gkekland i sommar om vädret skall bli så varmt som nu, hela sommaren :-(
Riitta |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är numera kutym med årliga värmeböljor, främst i sydeuropa. Och det blir bara värre och värre. Temperaturer på 40-50 grader mitt i sommaren, gör ju att det blir omöjligt att åka dit då. Något är helt klart fel med klimatet.
Och inte för att tala politik nu, men med tanke på gårdagens eu-valresultat, så gick de gröna partierna bakåt i syd- och mellaneuropa. Just där, det är som varmast. Men här i norden, där det är "svinkallt" om sommaren. Där minsann går de gröna starkt. Det tycker jag känns lite märkligt. ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Håller med, Netwolf! "Klimatförnekare" finns tyvärr överallt och ofta mycket i de länder som drabbas hårt. Även vi häruppe i Norden drabbas i stället av tex ökande nederbördsmängder.
Tror folk är dels oupplysta, har inte "förstått" och kanske inte heller vill förstå! Därför ser de bara kostnaden i plånboken, inte vad det kostar naturen och deras egna kroppar (i förlängningen). Jordbruk och vattenbrist ska vi inte tala om....... ![]() Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
![]()
Mina vänner hotellägare på Karpathos var redan oroliga i våras för hur vattnet skall räcka för alla när turisterna kommer :-( Det har regnat ovanligt lite i vinter så det är redan ont om vatten :-( En jättevärme och massa turister blir nog ingen bra kombo :-(
Riitta |
![]() |
|
|