Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2024-06-15, 07:47
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Värmerekord i juni

Det är precis som Catlady säger, man blir lätt vimsig i värmen. Och det kan överraska en snabbt. Jag upplevde lite av detta ifjol i Chania när jag gick med dottern från Nea Chora till Maritime Museum i venezianska hamnen. Alltså en promenad på bara 15 minuter ungefär. Det var inte ens så varmt, men en tryckande känsla, lite åska i luften. Under promenaden började jag och känna mig lite yr och hade glömt att ta vattenflaskan med. Väl framme på museet kunde jag sätta mig på en bänk och dottern hade en flaska Powerade som jag fick. Det hjälpte mycket snabbt, men tyvärr gick själva museet lite förbi för mig.

Sen är det väl också så att vi människor tål värme på lite olika sätt. Men när det är över 30 grader skall man nog inte gå på vandring. Det behöver inte ens vara en vandring, för i Michael Mosleys fall var det ju inte frågan om det. Men trots att han var läkare och alldeles säkert medveten om riskerna i hetta så gick det som det gick.

Nu får man hoppas att sommaren inte blir alltför olidlig i de sydeuropeiska länderna.

/ Anne
som är glad över att vår resa till Evia var i den sista veckan av maj när det inte var så hett. Redan följande vecka blev det över 30 grader.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:42.