![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ta med en av de inbundna böckerna och ett par pocket. Dryga ut det hela med en korsordstidning och en skvallerblaska. Toppa det med några flaskor retsina och lata dagar så överlever du nog resan ändå. Dessutom har du en god bok kvar att läsa när du kommit hem!
Själv har jag med mig tre pocket och en korsordstidning, ska också ta med lite slöläsning typ Amelia. Har någon förslag på en liknande blaska som inte består av 80% reklam så mottages det tacksamt! Dock är jag mycket tveksam till att det kommer räcka med endast tre pocket - det brukar gå åt en halv redan på planet ner... och sen så är det så skönt att ligga på stranden med en bok i ena näven och nåt gott att sippa på i den andra medan man lyssnar på havets brus. 9 dagar kvar! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ska jag bara ta en inbunden blir det nog Stieg Larssons nya, del 2 i hans deckartrilogi. Har nyss läst den första, Män som hatar kvinnor, och rekommenderar den varmt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag kan också passa på och tipsa om "Ninas resa" av Lena Einhorn. Fast den är kanske lite för deprimerande för att läsa på semestern, i alla fall om det är avkoppling och sinnesro man är ute efter... Ruby |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men en god nyhet för andra resenärer: Första delen, Män som hatar kvinnor, har precis kommit i pocket! Såg den på stan i dag. Bättre semesterläsning finns inte för den som gillar deckare. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag hämtat mitt bokpaket
![]() Alltså, Stieg Larsson väger nästan ett kilo ![]() Den ska nog fortfarande med, men jag kan ju inte släpa den i handbagaget på planet. Alltså köpte jag en pocket också som jag kan tugga på vägen ner och den är jag jäkligt nyfiken på: Idéernas grotta av José Carlos Somoza, nån som läst den? Den är en deckare som utspelar sig i ena tidsplanet i Aten på Platons tid ![]() Enligt baksidestexten är den extremt annorlunda och smart - möjligen är den lite för svår för att vara semesterläsning. Ett recensionsklipp från DN på baksidan säger: "Den är vansinnigt rolig och snillrik och kräver läsning i skugga, annars börjar hjärnan koka". Ok, ska komma ihåg det ![]() Nån som läst den? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
|
|