![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag gillar o flyga. Härligt känsla i magen när planet lyfter, sen få vara ifred några timmar med egentid. Läsa en bra bok, blunda o komma bort. Sen vill jag ha varm mat o god dryck. Flygskam? Sluta gärna flyg men 10 procent av världens BNP är turism. Bara betala för den och skicka dina pengar till de arbetslösa på fd turist orter. Brukar bli tyst då 😁
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag stoppar i mina rosa öronpluggar, sätter på min gamla mp3-spelare med grekisk musik och låter den gå hela flygresan. Sen löser jag sudoku och slumrar till emellanåt. Bokar plats vid gången så jag kan sträcka ut mina långa ben vid behov.
Alla tidigare år har vi landat på Karpathos på förmiddagen, så vi brukar bara lassa av bagaget på hotellet och ramla ner till Acropolis för den första lunchen, i mitt fall rökt lax med äggröra. ;-) (Första middagen intas på Pelagos och består av en varm och en kall pikilia. ![]() Nästa sommar blir det annorlunda. Flyget går sent på dagen och landar inte förrän halv elva på kvällen, och då finns det varken tid eller ork att gå ut när vi väl har kommit till hotellet. Så vi har bokat mat. Ska bli spännande att se vad Braathens har att erbjuda. ![]() ![]() Karin med nio månader kvar ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar också att flyga, kanske för att jag gör det så sällan. Föredrar fönsterplats och väljer alltid mat på planet (tråkigt att det på senare tid mestadels har serverats kall mat) Även några luftgropar då och då förgyller resan tycker jag...ja, lite udda kanske
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har alltid med en virkning, med virknål av trä så jag inte fastnar i säkerhetskontrollen. Veckotidningar med korsord finns också alltid med men främst försöker jag att sova.
// KR |
![]() |
|
|