![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ny fråga!
Vilken ö gillar ni inte? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi - som hoppas på en ny favorit nu: KYTHERA! |
|
||||
|
||||
![]()
Ogillar inte någon, men gillar Rodhos minst!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min största besvikelse hittills är tveklöst Milos. Fantastiska stränder, men resten? Industrialiserat, fult och opersonligt
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker inte något vidare om Paros. Beror nog på att vi hade grym otur med boendet.
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Santorini! Fantastiskt vacker, med Calderan och allt. Men bakom den vackra ytan finns ingenting - jo, en massa butiker med krims-krams och smycken. Ingen stämning, och det grekiskt gemytliga har fått stå tillbaka för inkastare och restauranger med hutlösa priser. Trista stränder med kilometer av parasoller och solstolar.
Trots det har jag varit på Santorini två gånger. Första gången i samband med min första ö-luff. Hade först tänkt stanna enbart på Santorini, men fick tack och lov tipset att åka till Naxos. Sedan blev det även Paros. Förra året blev det Santorini igen, som bas för ö-luffen. Tyvärr avslutade vi på Santorini, och då kunde man förstås inte låta bli att jämföra med de övriga öarna man varit på. Och jämfört med Amorgos och Koufonissi står den sig slätt. Det mest positiva: när vi anlände med färjan precis lagom till solnedgången. Har nog aldrig varit med om något så vackert! Men ön gör sig nog bäst på avstånd ... På flyget hem träffade vi sångaren och låtskrivaren Thomas Andersson Wij som sammanfattade Santorini med en enda mening: "Hell on earth" ... Jag tycker självklart inte att Santorini är helvetet på jorden, Grekland är ändå Grekland, och till och med en sämre ö har ju sina fördelar. Så inte helvetet, men definitivt inte paradiset heller. - Cecilia (som däremot är barnsligt förtjust i andra öar som Amorgos, Iraklia, Sifnos, Koufonissi, Sikinos och Serifos) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Paros, har försökt 2 gånger, sista gången åkte vi till och med runt på ön, men nu har vi gett den en ärlig chans i alla fall
![]() Aldrig mer dit igen! /Alexandra |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är en Greklandsnybörjare och ar bara varit på Rhodos... tre ggr. En gång som barn och två gånger nyligen som vuxen.
Jag tycker det är en jätte fin ö... svar till er som inte gillade den... Den har kultur och vackra stränder ffa i Kallithea. Där finns partyliv om man vill ha det och härliga greker... vänliga o välkomnande. Iår blir det Kreta... inte heller nåt "unikt" resemål men det ska bli underbart. Jag är en lätt människa att tillfredställa tror jag... Säker sol, varmt medelhav, kalla öl, god mat och grekisk atmosfär. Ska återkomma i slutet av aug. då vilken ö jag gillade sämst ![]() Kram på er! |
|
||||
|
||||
![]()
Naxos, har aldrig trivts dar och alltid haft otur med boendet. Har otroligt svart for manniskor som dra och tjatar pa mig om boende, mat mm. Ska snart ta mig fran Kos till katapola for vidare fard mot pireus. Jag hoppas innerligt att vi slipper stanna pa Naxos och istallet kan tillbringa vara sista dager pa Paros innan Pireus och hemfarden.
hasa |
|
|||
|
|||
![]()
Utan att ens titta i denna tråd trodde jag att alla "som vanligt" skulle skriva Rhodos
![]() Själv har jag inte tyckt illa om någon ö, men för några år sedan gjorde vi en båtutflykt till en plats jag INTE gillade: Marmaris. Men det är ju inte Grekland förstås ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns väl ingen ö som är "dålig" rakt av heller??!
På alla de öar jag har besökt finns någon plats jag inte gillar, och på varje ö finns det också platser jag gillar. |
|
||||
|
||||
![]()
Varje ö har ju nåt som man fastnar för och då finns det ju inte nån ö som man ogillar men d finns ju öar som man gillar mer som Skiathos me sitt partyliv och fina stränder
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Egina är en av de öar som står längst ner på min återvändarlista.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Så jag tycker definitivt man kan säga att man ogillar vissa öar, precis som man gillar andra desto mer. Det är ju som att säga att man gillar alla städer i Sverige ... Och det gör i allafall inte jag. Vissa älskar Stockholm, andra avskyr Stockholm och föredrar Göteborg, medan andra trivs på mindre orter. Jag bodde två år i Kalix, i norraste Norrbotten. Orten har 8000 invånare, det var för litet för mig. Nu bor jag i Stockholm. Min väninna däremot är från Älvdalen, med ungefär lika många invånare som Kalix. Hon älskar sin hemort, men förkastar Stockholm med lika stor hetta. Alltså, det handlar självklart inte bara om antalet invånare. Kalix var helt enkelt för kallt, för mörkt, för långt norrut, luktade för mycket pappersmassa (!) hade dåliga restauranger och magert nöjesutbud. Smaken är ju som bekant - delad! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med Lissi, för det måste vara någonstans jag inte varit ännu! Åtminstone inte i Grekland
![]() Min tanke när jag såg själva frågan/tråden var inte så positiv... Det kan bero på att jag inte har upplevt något direkt negativt på något ställe där jag har varit i Grekland (Rhodos när jag var barn, Parga, Kreta några gånger, Lefkas, Korfu och nu Samos som står på tur ![]() Men det är alltid intressant att få höra andras åsikter ... ![]() Hena Senast redigerad av Hena den 2006-07-08 klockan 00:27. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Soleil |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|