Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-10, 19:27
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Vilken ö ogillar ni?

Agios Kyrikos på Ikaria, tyckte jag inte om.

Barbro
Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 20:30
Ella Ella är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

I mitt fall blir det ofta så att en ö inte är bättre än sin huvudort - vilket såklart är orättvist. Men därför ogillar jag Paros, men egentligen är det Parikia som är uschligt. Naoussa är säkert bättre. Patmos står också på nej-listan, mest eftersom Skala är så urbota ocharmigt. Lipsi kan jag leva utan, också, jag är inte tillräckligt trött för att uppskatta det totala lugnet - än. Klockan tio var det bara vi och den haschrökande barägaren vakna på hela ön.

Resten av de femton eller så öar jag varit på har varit alldeles toppen. Och jag har en känsla av att jag kan komma att ändra åsikt om de andra också, om jag någonsin skulle ge dem en andra chans. Det beror ju alltid på vad det är man förväntar sig och söker.

Senast redigerad av Ella den 2006-07-10 klockan 20:33.
Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 21:44
Ankris avatar
Ankri Ankri är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Jag gillade inte Egina...men vi såg i o f sig inte mycket men det vi såg var smutsigt o usch nä...Paros som jag såg att några skrivit om var vi på sist vi båtluffade och där hittade vi vårt paradis..i den lilla fiskebyn Aliki...helt underbart....tror att dom flesta öarna har någon liten pärla och kan vara speciell för någon... åker snart igen o då blir det Kefalonia, Lefkas, Itaka och Korfu...får man se vad man tycker om dom...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:50.