![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej... vilket liv det kan bli bara för att det förekom "topless" i en mening.
Om jag läser inlägget från Nilam, så handlar det inte om topless utom om västra sidan av kreta, Stalos & Chania. Om det är av vikt att diskutera topless / naken eller så, så tycker jag att vi kan ta det som ett nytt ämne. När det gäller vad du har upplevt så tycker jag att jag har gjort samma "resa". Vi har varit i Rethymnon, på andra öar och fastlandet, men vi känner oss "hemma" i Chania. Med trevligheten, mysigheten och prisläget. Jag åker 8-10 ggr / år till Kreta (nästa vecka 4ggr i år). Jag trivs att vara där när alla turistställen har stängt och man se vilka tavernor & affärer som finns på vintern. Dessa tycker jag skall man gynna, inte dom ställen som har öppet några månader och säljer skräpmat / skräpsaker etc. Dom flesta som har dessa ställen behöver inte livnära sig på inkomsten. Många ställen ägs dessutom INTE av Kretansera. (OBS: Jag vet att det finns några som ägs av lokalbefolkningen.) På dessa ställen få lokal folk jobba för ganska lite lön och med arbetsvillkor som vi ej skulle acceptera. Jag har flera av mina bekanta som har jobbat där och blivit sämre behandlat än bergsgetter (enligt dom själva). Sedan tar ju ganska många utländsk personer anställning i lokala turist ställen (titta i Platanias). Fråga nästa gång om dom kommer ifrån Kreta. Om det är någon i detta forum som har en annan åsikt ”fine”, men tänk om vi hade många turister i Sverige och man bara pratar t.ex. ”utländska i Visby…eller att alla affärer ägs av ”icke-gotlänningar” Jag ser fram att komma ”hem” till Chania på onsdag, jag kommer att lämna kreta 1 vecka senare med en sorgsen blick. /Nico |
|
|