![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Vi var i Aliki för två år sen...*viskar*: det var en underbar liten håla...vi bodde alldra längst ner på gatan som går till stranden...vi hade utsikt både mot öster o väster...jättefin sandstrand...affären är hyffsat stor så jag tror inte ni behöver åka in till Parikia....trafiken stängs av vid 18-tiden så det är lugnt o skönt...o det tar bara 20 min med buss in till Parikia om det blir för lugnt...
Ha en skön semester o berätta inte om detta stället för någon... Vänligen Anne |
|
|
||||
|
||||
|
Vi bodde en vecka i Alyki , mitten av sept, för två år sedan. Vi hyrde av Manolis och var jättenöjda
Återvänder mer än gärna Det började dock bli lugnt efter "den riktiga säsongen" och vissa tavernor hade redan stängt. Men dom som ännu var öppna räckte gott och väl för oss. Den taverna Marianne beskriver, som ligger längst ut på den större stranden "runt knuten" har helt suveränt god mat![]() ![]() En lunch där är ett MÅSTE![]() Hmm, jag åker ju ner på lördag morgon och har fyra veckor till förfogande Det KAN bli en tripp till Alyki som avslutning på luffen. Att jag inte har tänkt på det förut, på fullt allvar alltså![]() Hoppas att ni får det riktigt härligt ![]() /Birgitta, knappt 4 dagar kvar ![]() |
![]() |
|
|