Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-05, 21:35
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Rhodos - Något att ha?

Rhodos gamla stad! Det finns mer än Sokratesgatan med alla butiker där. Vandra runt bland gränderna, kika in genom öppna dörrar, landa på ett litet torg med en restaurang... Eller gå runt i vallgraven utanför och fundera på vad som hände där förr.

Åk runt på ön hitta en taverna i någon lite by, sitt där och titta på gamla farmor som fixar bönorna vid ett av borden. Kanske kommer något av barnbarns barnen förbi, får en kram och en karamell...

Jo, jag gillade Rhodos när jag återsåg ön efter 31 år, och kan tänka mig att åka tillbaka igen!

Inger
Svara med citat
Gammal 2006-11-07, 19:36
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Rhodos - Något att ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Ingerp Visa inlägg
Rhodos gamla stad! Det finns mer än Sokratesgatan med alla butiker där. Vandra runt bland gränderna, kika in genom öppna dörrar, landa på ett litet torg med en restaurang... Eller gå runt i vallgraven utanför och fundera på vad som hände där förr. Inger
Det är bara att hålla med. I gamla stan trivdes jag, det var så mysigt att ströva omkring där i flera timmar och bara titta. Inte ha bråttom utan verkligen strosa omkring...det gjorde vi i flera dagar när vi var där-väldigt mysigt tycker jag. Mvh Ann
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.