Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-11-20, 17:31
Fernandas avatar
Fernanda Fernanda är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006
Standard Sv: ARGOLIS (Argolida)-området

Takk for all info -
TOG er som regel noe mer behagelig enn buss,(spes av og påstigning og evt bevege seg litt), - trodde Korinth-Argos var under utbedring, men er altså nedlagt, synd.
Siden det er en lørdag vi skal fra Athen til Argos m evt stopp i Korinth, kan det kanskje være lurt å bestille plass uansett om vi velger tog til Korinth eller bussen som du foreslår hele veien?
Kanskje bedre å besøke Korinthområdet sammen m Delfi en annen gang...
Argolis-området er øverst på lista og har 15 dager til rådighet.

".. bo i NAFPLIO? Kan sjekke tilgjengeligheten for deg, hvis du vil.."
Pension Ligeia i Psaron 6, gamlebyen - ifølge kartet nær en P-plass,
så jeg har regna m mulighet for taxi ganske nært bygningen - kjempeglad om du sjekker.

Etter å ha sett endel fotos fra Mykene på nett, har jeg vært litt i tvil om det
er verdt å stresse seg dit - det de har funnet som er verdt å se er jo uansett på museene. Da velger vi å se Tiryns mens vi er i Nafplio - virker interessant, takk for tipset.
Synd de bare har forestillinger midt i den varmeste tida i Epidauros - kanskje vi kan våge oss tilbake i juli engang...
Det er det hotellet du nevner i gamle Epidauros by som jeg har stoppet opp ved - morsomt :-) Han som driver det har tilbudt spesialpris om vi vil ha halvpensjon også - og det er en heis der - ikke dumt for meg.

Didima-grottene hadde jeg ikke registret - det kan vi evt få til den uken vi er i Ermioni. Har også lest om Frachti-utgravningene, er vel ikke så mye å se akkurat der, virker ikke så lett tilgjengelig heller - men visstnok en trivelig, "ekte" fiskerlandsby - Kilada - rett ved. Alt dette er jo også i kort avstand fra bostedet der nede.
Åh - jeg gleder meg. Skulle egentlig reist i april, for å komme vekk fra snøklattene,som kanskje fortsatt ligger hist og her -
lenge til mai enda, men får reise på nettet og i bøker så lenge.
Hei,hei fra meg

Senast redigerad av Fernanda den 2006-11-20 klockan 17:38.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:44.