![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja sänder ut en ny förfrågan ang hotel spiros naxos stad är nyfiken på hur det är om man ska försöka få nått speciellt rum som är bättre .
Vill åxå vet om prisnivån på Naxos Jag älskar gyros i pita och retsina det är det godaste som finns i Grekland Nån som kan tipsa om bra Gyros på Naxos ????????? Hoppas på många svar ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker inte att Naxos är en särskilt dyr ö men det är tre år sedan jag var där sist. Har besökt ön både i maj, juni, augusti och september och alltid hittat boenden med rimliga priser utifrån mina behov och krav. Vill speciellt rekommendera Oniro och Pension Sofi som trevliga och bra ställen.
Priser på mat och dryck är helt ok och jag har aldrig reagerat över särskilt höga priser. Gyros äter jag nästan aldrig men den frågan kan säkert någon annan svara på. Solnedgångskonserterna i gamla stan rekommenderas också för alla musikintresserade. Något jag själv hoppas få tillfälle till vid årets ö-luff om det blir några dagar på Naxos. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
I änden av hamnpromenaden (mot stranden) finns ett stort gyrosställe som har bra rykte. Tyvärr var det stängt när jag passerade senast så jag hamnade på Ola Kala mitt på hamnpromenaden i stället. Usel gyros.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ang. prisläget på Naxos är det en jämförelsevis billig ö, i alla fall när det gäller tavernapriser. Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
![]()
Jackpot - ja, det menar jag! Tack
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vid busshållplatsen i Agi Anna, ställ dig med ryggen mot havet, titta rätt upp mot vägen in till Naxos stad, där ligger det... Ett av det absolut bästa Gyros ställena i hela Kykladerna, det absolut bästa finns eller har i alla fall funnits på Koufinissi
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eller hur! Be att få med dem i en påse, någt kallt att dricka och ta med dem ut på klipporta till vänster på stranden. Bättre kan det inte bli!
|
![]() |
|
|