![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Hur kom hjortronen in i diskussionen....???
Jo, du visst finns det smultron, och mycket dessutom, en annan sak som ni kanske tycker är konstigt,är att vi har gott om murklor och kantareller också. Yvonne Senast redigerad av inkfish den 2007-01-27 klockan 12:27. Anledning: långt citat |
|
|
|||
|
|||
|
Och vildsparris, det är jättesmarrigt.
Smala sköra saker som är gröna. Monica |
|
|
|||
|
|||
|
Något annat som vi har gott om också är nötter, både hasselnötter och valnötter.
http://i30.photobucket.com/albums/c3...i/valntter.jpg Yvonne |
|
|
|||
|
|||
|
skickar lite större bild
Yvonne
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag börjar faktiskt bli lite avundsjuk på dig Yvonne och allt,från snön till nötter du har i din by. Murkler och kantareller, mums! Vill ni ha en svensk till i byn?
Agda |
|
|
|||
|
|||
Du är hjärtligt välkommen!!! Vi har mycket gott och smått i naturen här. Glömde skriva att vi har kastanjer runtom i grannbyarna. Mycket gott att koka eller lägga i glöden. Yvonne Senast redigerad av inkfish den 2007-01-27 klockan 17:18. Anledning: långt citat |
|
|
|||
|
|||
|
Man kan ochså lägga dem direkt på spisplattan som min man gör
Monica Senast redigerad av inkfish den 2007-01-27 klockan 17:23. Anledning: långt citat |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Yvonne |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
I mycket skulle jag vilja säga....... Monica |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Yvonne |
|
|
|||
|
|||
|
Skulle man kunna säga utan att ljuga Monica |
|
|
|||
|
|||
|
Vi brukar koka kastanjerna. Har ni ätit kastanj med chokladöverdrag? Mums.
Jordgubbar hade jag också i år men tyvärr så hann sniglarna före ![]() Katerina |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Agda |
|
|
|||
|
|||
|
Kantareller??? Var i Grekland finns det kantareller? Gula? Som de svenska? Det later underbart! Pa Kreta, tror ni det kan finnas?
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Yvonne (som snart ska dit och plocka murklor)
|
|
|
||||
|
||||
|
Kom på att jag har köpt frysta SVENSKA bär på MICRO i Larissa med en vänninga samt i Athen!
Camilla |
|
|
|||
|
|||
|
Sorry
Fick någon sorts hjärnsläpp och blandade ihop Smultron med Hjortron. Hur man nu kan vara så dum att man gör det återstår att utreda... Peter - som bugar och bockar och backar....
|
|
|
|||
|
|||
|
Peter!
Det är sånt som händer ibland, funderade om du blandat ihop björnbär med hjortron. Yvonne |
![]() |
|
|