![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vad jag menar med dockhus är mer känslan man får av att gå omkring inne i en näpen (obs ej negativt) chora och pipa hänfört för att där är så fint. |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, jag tycker att dockhus låter så passivt och något som inte är på riktigt. Tänker på riktiga dockhus eller små hus uppbyggda för lek eller något som man bara tittar på. Chora på Folegandros är en riktig grekisk by där folket lever sitt vardagsliv. Det finns skola, läkarmottagning, fotbollsplan och bostäder som innevånarna verkligen sköter om på bästa sätt.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har varit på båda öarna. Och vi blev väldigt förtjusta i båda. Chora på Folegandros är har hög mysfaktor, men på högsäsong packat med folk. Måmga fina stränder att välja på.
Amorgos upplevde vi mycket lugnare och skönare, fast vi var där under högsäsongen. Många fina stränder att välja på där också. Så åk till båda öarna om ni kan, ni kommer inte att bli besvikna. Rossa. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla svar, nu har vi (läs: jag) nästan bestämt oss, det blir Folegandros i år, Amorgos får stå på tur ytterligare ett år... Om vi väntar två eller tre år innan vi kommer dit kan ju inte spela någon roll.
Vi räknar med att Amorgos finns kvar många år till. Att ta båda öarna tror jag inte blir bra då vi har två 14-åringar med oss, vi har inte riktigt samma uppfattning om vad som är bra ![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Til HELLEN
Du gjør et klokt valg med å velge Folegandros. Tel.: +30-22860-41322, 41404 er til Polikandia. kallisti@hol.gr er annet bra studio. Begge ligger meget fint til så ha en fin ferie. |
![]() |
|
|