![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Angående de 3 stigarna till Lichnos som jag skrev om:
En stig börjar vid Piso Krioneri beach, går opp på kullen där, via kapellet Agia Eleni, och vidare. I slutändan ser det ut som om man kan ta en liten stig ner till campingen. Men man måste då vika av från den bredare stigen som går till stora vägen. Jag var själv bara till kapellet och vände. En annan stig hittar du om du går ut från stan förbi Piso Krioneri och rakt fram hela tiden tills vägen tar slut. Den har jag gått och kom också till stora vägen och måste sen gå nedför serpentinvägen till stranden. Men också där skulle man mot slutet ha kunnat vika av på en mindre stig som går till den första stigen och sen ner mot stranden. Den tredje stigen, börjar som den ovan. Men en bit innan vägen tar slut svänger man till vänster vid en taverna. Sen första vägen till höger, förbi ett hotellområde och rakt fram. Den stigen går förbi huset med de arga hundarna. Den förenar sig också med den andra stigen och sen kan man ta lilla stigen ner till stranden. I stället för att komma till stora vägen. Det här är krångligt att förklara och säkert svårt att förstå. Det bästa sättet är att köpa kartan som jag rekommenderade (Walks in Parga by Lance Chilton). Där hittar man alla stigar. |
|
|