Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-23, 15:47
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lesvos - Molivos

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela Visa inlägg
Man fick liksom klara sig själv och det var ju DÄRFÖR jag faktiskt valde Lesbos - just för att det INTE var uppbyggt kring turismen.
/Ingela

Vi hoppades det skulle vara exakt det du säger, innan vi åkte. Därför "förberedde" vi oss inte lika mycket som tidigare resor. Ibland har det blivit lite väl mycket letande efter information, det mesta ska man ju ha kvar när man väl sätter ned sina fötter vartän man åker.

Och resultatet blev för första gången en ö vi verkligen kommer att återvända till eftersom allting stämde så bra. Det kommer att bli många långa höstdagar innan vi verkligen begriper vad som verkligen hände.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 17:44
MormorC MormorC är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Tack för alla tips och god råd jag fått av er alla. Jag är verkligen tacksam för ert stora engagemang. Det känns hur bra som helst att nu få komma till Lesbos och Molivos. Precis som ni skriver är det min egen upplevelse som gäller. Jag kan i alla fall läsa mig till att det förmodligen är rätt ställe för oss att utforska. Jag lovar att återkomma med mina upplevelser när jag kommit hem så får vi se vad jag tyckte. Jag vet i alla fall att jag aldrig någonsin blivit besviken på en greklandssemester. Jag har testat många andra resmål och blivit besviken. Nu chansar vi aldrig.
Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 17:56
Soleil Soleil är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Undrar hur är vädret i Lesvos i september, har någon erfarenheter om saken? Skulle åka dit den 25.7 men blev sjuk on är tvungen att returnera resan... nästan gråter. Tittade på tjäreborgs sidor o. den sista avg. från Helsingfors äe den 19 september. Månne det vara kallt där o. regningt?

Hade bokat till Petra o. gör samma val nästa gång också... det finns strand där o. åtminstone ett hotell som är bra (enl. bekanta).
Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 10:25
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Södra delen av Lesbos är helt klart att föredra om man gillar att vandra. Det finns bl.a. en massa vandringleder genom olivlundarna i trakterna runt Plomari. Både längre och kortare sträckor.
/Thomas
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:45.