|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Artikel i DN 

I dagens DN finns en liten artikel av Barbro Ingvaldsson om Aten. Illustrerad med hennes egna teckningar. Eva | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Artikel i DN 

Här är  länken till artikeln på nätet för den som in vill/kan köpa papperstidningen. Om alla teckningarna är med vet jag inte förståss, men det finns i alla fall fem stycken med härlig känsla. I den från hamnen i Pireus känns verkligen det fungerande kaoset! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6 | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Artikeln  är underbar. Jag skulle vilja rätta en sak. Träden är inte apelsiner men  pomeranser: http://www.shenet.se/vaxter/pomerans.html dimitris Aten | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Artikel i DN Citat: 
 | 
| 

| |||
| 
 | |||

Hon skriver mycket bra, med stor närhet. Skulle gärna vilja ha de två sista teckningarna. Och så hade hon lyckats få med skrothögen Rodanti på den från Pireus...  Peter | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
 dimitris Aten | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Andra språk Pomeranzenbaum, Orangebaum, Bitteroangebaum (tyska), bittere sinaasappel, oranjeappel (holländska), neratzia (nygrekiska), bigarad, pomeranets (ryska), bigarado (esperanto). Neratzia är oxå en kvinlig namn! dimitris p.s. Det finns inte apelsinträd i Aten. Senast redigerad av dimitris den 2006-03-30 klockan 11:26. | 
| 

| |||
| 
 | |||

Där har du fel Dimitris, vi har apelsinträd i trädgården i Aten. Men jag förstår att ni menar träden som växer efter gatorna och de är ju mera dekorationsträd och inte ätbara. Monica | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Jag trodde också det var apelsiner men med alla avgaser och föroreningar föll det mig aldig in att smaka. Eva | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
   dimitris Aten | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
 Barbro svarade på mig idag: Hej! Kul att få synpunkter från en äkta grek, jag hade ingen aning om att det var pomeranser, tur att det inte var en fakta artikel och de tillhör väl i alla fall citrusfamiljen. Jag längtar tillbaka till Grekland, men jag får nöja mig med att köpa fetaost i svenska butiker och drömma mig tillbaka. Hälsningar från ett gråmulet och isigt Stockholm Barbro Ingvaldsson dimitris Aten p.s. Ni, svenskar är så vänliga, jag älskar er! | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
 Camilla som gillar apelsiner   | 
|  | 
| 
 |  |