![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Vi tar en retsinagåta till. Var är vi nu och retsinerar oss?
|
|
|
||||
|
||||
|
Piraeus?
// kr |
|
|
||||
|
||||
|
Kreta ...Chania.
|
|
|
||||
|
||||
|
Icke en aning men den pappersduken har jag ätit mååånga gånger på. Tilos kanske?
|
|
|
||||
|
||||
|
En duk på Karpathos kanske
|
|
|
||||
|
||||
|
Kos?
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag gissar Rhodos
. Abi
|
|
|
||||
|
||||
|
Tja, jag vet var JAG har druckit denna retsina.
Gubben på gröna flaskan, den har jag druckit i Agios Nikolaos, Kreta. Så det blir min gissning. ![]() / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Nej.
Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. |
|
|
||||
|
||||
|
Georgiadi produserer sine viner i Thessaloniki, så vidt jeg vet, og siden jeg ikke finner andre ledetråder, må det bli mitt forslag......
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag tar lite tips från JohnS och förflyttar mig närmare Thessaloniki. Skiathos?
![]() / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Inte Skiathos. |
|
|
||||
|
||||
|
Jaha, nu hittade jag faktiskt en bild på retsinan jag drack i Agios Nikolaos och det var inte denna.
Sorry! Likadan grön flaska, men på etiketten finns tunnor och några människor, men definitivt inte denna gubbe. Det står "Mixali" på etiketten och jag skulle tro att det är samma tillverkare i alla fall.Men nu gissar jag att Janne har druckit denna på Chios? / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Kan det vara Korfu?
|
|
|
||||
|
||||
|
Nej.
Rätt! Grattis!
|
|
|
||||
|
||||
|
Haha, kul att det blev rätt gissning i alla fall. Tänkte just gissa på att det var i Mesta, men märker ju att det har du ju skrivit i rubriken redan.
![]() Chios verkar väldigt intressant, tycker jag. / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Mycket intressant ö. Lägg den på listan.
|
|
|
|||
|
|||
|
Den finns på min, önskar bara att den kan komma att tas upp av en svensk arrangör någon gång. /Hasse
|
|
|
||||
|
||||
|
Det lär tyvärr aldrig hända.
|
|
|
|||
|
|||
|
Det är ju det att jag i flera år har sneglat på norska Lilleputreiser som har Chios som charter sedan länge.
/Hasse
|
![]() |
|
|