Kalimera Grekland Samos.

Pythagorion på kvällen

Nu har vi varit i Pythagorion i fyra dagar. Fyra dagar som vi i allmänhet har spenderat på hotellet. Det börjar bli ganska långtråkigt. Men - som Camilla säger - det är bättre att arbeta med Kalimera på ett hotell på Samos än i en lägenhet hemma i Stockholm.

Camilla gick till stranden en stund idag. Inget bad dock. Det får vänta till nästa ö, som är Fourni, en ö vi inte besökt på... gud vet när.

Hamnpromenaden i Pythagorion på Samos.

Hamnpromenaden i Pythagorion på kvällen.

Som väl är går vi ut på kvällarna. Hamnpromenaden i Pythagorion är bland de mysigaste man kan tänka sig. Denna kväll gick vi ut och åt med Eva från Pension Sunshine. Vi gick till Faros som ligger längst bort på hamnpromenaden, till vänster (näsan mot vattnet) om det sedan länge stängda Hotel Pythagoras. Bra mat och härliga vyer över ett blåsvart hav som reflekterades av en glödande fullmåne. En mycket trevlig kväll.

Restaurant Faros i Pythagorion på Samos.

Restaurant Faros i Pythagorion.

Eva lyckades sätta griller i huvudet på oss. Den 5 augusti är det stor fest i Pythagorion då man firar befrielsen från turkarna. Dans, musik, fyrverkerier och båtbål i hamnen. Vi har bara sett festligheterna på bild. Har ofta pratat om hur kul det vore att vara på plats just den dagen. Och det är vi ju nu, påpekade Eva ett flertal gånger. Innan vi skildes åt hade sannolikheten för att vi är här den 5/8 gått från 0 % till 65 %.

Som ni säkert noterat har vi skralt med nya bilder från Pythagorion. Vi sitter ju mest inomhus och det är inte mycket att visa. När vi sagt god natt till Eva efter middagen gick vi ovanför stan där det finns en betongklumpsutkiksplats. Där tänkte vi ta några nattbilder och lägga på bloggen.

När vi andfådda och svettiga kom fram visade det sig att Camilla glömt sin kamera hemma och jag hade glömt sätta i minneskortet i min. Det gick bra ändå, det visade sig att det fanns en litet internminne i min kamera. Jag tog ett gäng bilder. Såg fina ut. Problemet är att jag inte har en aning om hur jag ska få bilderna från kameran till datorn. Har försökt på alla sätt och vis. Men icke.

Barer i Pythagorion.

Pythagorion på kvällen.

« Föregående dagStartsidan | Nästa dag »