Utflykter till byarna på Amorgos och lite Santorini. Del 5.

Superjet som går mellan Amorgos och Santorini.

Dom 2 sista nätterna före hemresan hade jag bokat på Honeymoon på Santorini. Kändes tryggt och ha det klart. När vi kom fram var det en massa rumsuthyrare bakom ett snöre. Dom ropade och var lite mer liv i än på Katapola. Vi tittade dit och såg ingen från Honeymoon, men när jag sade att vi skall dit, så pekade dom med en gång var Paris stod. Det var vänligt tycker jag.

Paris tog glatt emot oss och på vägen till hotellet så hann han berätta mycket om öns historia. Vi fick en stor härlig studio och bo i. Nu hade den riktiga "Grekvärmen" kommit så det var AC som gällde på natten. Det är väldigt sällan vi har behövt det på våra resor. På kvällen och nästa kväll åt vi den godaste maten vi hade ätit på hela resan, fast vi hade ätit mycket gott!

Nästa morgon, den sista heldagen i Grekland så tog vi bussen upp till Thira. Man måste ju bara dit och ta dom bilderna som alla andra också har tagit :-).

Det var faktiskt ganska skönt och gå där i gränderna, för det blåste lite och var svalare där. Högre och högre upp gick vi och fick se mycket fint. Hungriga började vi bli också. Man hade ju hört om dom hemska priserna där, men plötsligt hittade vi en fin taverna som vi tyckte om, men jag sade till Leif att bäst vi kollar prislistan först. Till min förvåning var det bara lite dyrare än vanligt och det kunde man gott betala för den utsikten man fick på köpet!

Fick faktiskt mersmak och kommer nog och återvända till Santorini någon gång.

Honeymoon på Santorini.

Fira på Santorini.

Nästa dag var det hemfärd. Gick runt med kameran där på Honeymoon och började prata med några och det visade sig att det var Uddevallabor som också skulle hem samma flyg!! Så det blev rena Uddevallaexpressen som Paris fick ta till flyget. Michalis fick också ställa upp för vi fick inte plats alla i samma bil!

Paris lastar bilen till flygplatsen på Santorini.

Paris lastar bilen.

Hur skall jag sammanfatta denna första öluff? Den var lyckad på alla sätt. Blanda både gammalt och nytt. Lagom långt. Lärde mig att jag måste ha lite längre till på varje ställe, 2 dagar är för lite. Egiali och Santorini kommer nog förhoppningsvis få längre tid från oss i fortsättningen!

Men mina kära Kalymnos och Karpathos kommer jag aldrig och överge!!

Tack för alla som orkade med och följa med på vår resa!