Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-22, 16:42
nikki73 nikki73 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011
Standard Sv: Byta hotell? Har ni några förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av Margaretha Visa inlägg
Det går alldeles utmärkt att bada i havet i Ixia och Ialyssos så inte tror jag att Ni behöver åka till Faliraki för att kunna bada. Hela Rhodos är ju fullt av stränder och om man tycker dom är fina eller ej är ju upp till vad man söker. Själv föredrar jag stränder med sten istället för den
fina sanden som fastnar överallt, men vad ni än föredrar så finns det alternativ.

Margaretha
Jag kan tänka mig att mina barn skulle älska några dagar på en stenig strand, risken är väl bara att jag tvingas släpa hem ett par kg sten till Sverige! De plockar ju stenar med sig hem varje dag från skola/dagis! Ha! Ha! Problemet är att jag förstått det som att INGEN badar i havet! Iofs ligger vårt hotell på stranden med privat strand så vill man så skulle man ju kunna ligga på stranden och gå upp till poolen och bada när man vill bada. Nåja det blir kanske bra trots allt!

Alternativet är annars att vi bokar om så vi har båda veckorna i Kalithea, men då känns det som att vi dels inte har möjligheten att gå ut på kvällarna utan att ta bilen/bussen/taxi samt att vi ändå inte har den finaste stranden i närheten.

Vet du hur det ser ut i centrum av Ixia/Ialyssos? Har sökt bilder men inte hittat några. Är det en lång huvudgata med lite shoppar och restauranger eller är det som ett centrum där allt ligger. Har förstått att det inte är så mycket som händer där men tror att det räcker mer än väl för en barnfamilj. Det enda jag vill ha egentligen är att kunna gå ut lite på eftermiddagen/kvällen och kunna köpa något litet, tex ett armband, en handduk, en fotbollströja osv ja alltså inte värsta shoppingen för det är inget vi brukar lägga så mycket tid på när vi är på semester med barnen. Vi har tillgång till bra shopping här hemma! Sen vill man ju kunna gå ut och ta en drink, något att äta osv..... Finns detta i Ialyssos?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:46.