Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-05, 09:41
arizona arizona är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Skiathos stad i maj

Har nu läst på Tripadvisor och hotellet får mycket höga betyg från gäster som bott där 2013.Rent och snyggt och trevlig hjälpsam personal..snitt 4 poäng av 5..Det känns underbart att det är så nu..kanske ny ledning!

Så nu kan jag koppla av och fortsätta drömma om min Skiathosresa..är ju lika mysigt som själva resan det
Svara med citat
Gammal 2014-03-05, 09:00
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2014

Vi har helt snöat in på SKiathos och åker för sjunde gången i Juli. Jag känner inte till ditt hotell men kollade var det ligger. Skiathos stad är supermysig att strosa runt i bland de gamla gränderna på kvällarna. Hela Papa Diamantis sjuder av liv och mellan Papa Diamantis och gamla hamnen finns massor av mysiga tavernor som ligger inne i prången bland gränderna. Den delen av stan är bilfri. Kvarteren ovanför gamla hamnen är mysiga att gå i även på dagarna. Här lever de bofasta och tvättlinor blandas med krukväxter i gamla olivburkar i gränderna.
Om du kollar kartan så ligger "Alexandros taverna" vid 2:an. Den är favoritern nr.1 alla kategorier. Serverar klassisk grekisk mat. Ligger i en smal gränd och man sitter under ett stort träd. Dimitris och Christos spelar grekiska visor på gitarr och bozouki. Det är ett populärt ställe.
Vid 1:an ligger Rest Linardo. Lite högre klass på maten och ett snäpp upp i prisklass. Deras lamm kleftico är bara bäst. Ägaren är grek och är gift med en norska.
Hoppas du kommer att älska Skiathos lika mycket som vi

Svara med citat
Gammal 2014-03-12, 09:06
arizona arizona är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012

Hej Alphashooter!Tack så väldigt mycket för tipsen..Vad rart av dej! Jag ska absolut gå till både "Alexandros" och "Linardo" och jag tycker mycket om att strosa runt så jag kommer säkert irra bort mej i gränderna och hamna på roliga äventyr Ha en fin resa när det blir dax för er..Hej svejs)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:50.