![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Insnöad på gamla dörrar.
Här kommer LITE av mina bilder. Dom 6 första är fotade i Paleochora, tror jag. Dörr- och blombild. Katt och dörr. Två favoritmotiv. Framför den här står det : Parkring förbjuden. Infart. För vad? Den här dörren har varit låst i minst 10 år. Den här dörren brukar vara öppen på kvällarna. Där finns någon grekisk-ortodox symbol och ett tänt ljus varje kväll. Denna utsikt hade vi från ett hotell på strandpromenaden i Pythagorion. Till vänster är havet. Men detta gamla hus var lika vacker som havet. Jag var bara tvungen att ta med Freeza-mannen i Katapola på Amorgos. Han är härlig och lika välkänd som mannen med åsnan därstädes. Birgitta, som just nu frossar i att titta på bilder. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för jättefina foton alla. Underbara helt enkelt!
Åh vad jag känner igen mig i Mollybus beskrivning. Just det där med att fantisera om vilka som bott i det gamla huset och hur deras liv tedde sig. Ibland kan man nästan se det som i bilder i huvudet när man står där. Och just det där med att man fastnar särskilt mycket för en viss typ av ödehus... Vem vet, kanske bodde vi en gång i liknande hus i Grekland ![]() Kom på en sak till som får hjärtat att knipa till lite extra. Gamla gistna grindar, gärna sådana till hagar eller vid/på gamla åsnestigar t.ex. Av trä. På Amorgos såg jag flera sådana. Nu är det mindre än en och en halv månad kvar tills jag är i Kardamyli igen. Där trivs jag allt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Thira, det där med gistna grindar:
Hur många har vi inte haft i Sverige, som nästan är utdöda nu? Alltså grindarna. Jag öppnade många sådana när jag gick över kohagar för att plocka svamp i min ungdom. Att fota dom var det inte frågan om, det var ju till svampskogarna som man skulle till Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Några favoriter till från höstresan okt/november 2015
Agapi, Tinos ![]() Kardiani , Tinos ![]() Trappan ner till stranden Stavros ,Tinos ![]() Kolonaki , Aten..favoriten där! ![]() En till från Kolonaki ![]() Mot toppen på Lykavittoskullen. Räknas knappt som trappa. ![]() Plaka ![]() ..och till sist en Pridetrappa från Pireus! ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Janne din bild på trappan i choran i Astypalea är det vackraste jag sett tänk att ha den som en fond Tack alla andra för underbara bilder
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag menar fondvägg
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj, så många fina trappbilder och dörrar!
![]() Tack Lissi för alla fina bilder du la ut. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Jag blev så inspirerad av alla fina bilder att nästa veckas "Veckans bild" är en trappa, här kommer den en dag innan publicering. ![]() Glossa på Skopelos. |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hade detta varit en bildgåta hade jag gissat på Pythagorion på Samos. Och naturligtvis ingen ledstång.
Jag har nu bestämt mig att alltid ta med min käpp till Grekland, inköpt i Paleochora av en herde. Har även en i vår "översomringsbag" hos Haris studio. Trappor i Grekland är vackra, dock inte studios/hotell-trappor. Och tänk vad man blir glad när man tittar på fina bilder från Grekland. Då är dagen räddad! Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och särskilt då sådana som omgärdar ängshagar som blommar av smörblommor blåklockor prästkragar och med högt gräs. När jag ser såna så hugger det till i hjärtat av Sverigekärlek. I år ska jag vara kvar i Sverige hela sommaren. Och jag är så nöjd med det. Just sommarmånaderna här är så fina. Men resten av året vill jag vara i Grekland. Senast redigerad av Thira den 2016-04-01 klockan 23:19. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för ännu fler underbara bilder!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dörrar, gränder, gamla hus där en dörr står på glänt, nyare hus (lite spektakulärt belägna som jag själv skulle vilja bo i
![]() Har jag glömt nämna något - helt säkert! ![]() |
![]() |
|
|