![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej.
Det är svårt att förklara varför jag har fastnat för denna härliga ö, eller rättare sagt stad. har svårt att tänka mig att bo någon annanstans än i stan. Har vart där 16 ggr, och bott på just Annapolis 11 ggr med årets första resa (över grekiska påsken). Att bo inne i stan betyder att man kan gå till olika ställen och hitta nått nytt att titta på varje dag. Är ofta i gamla stan och strosar runt, finns många gränder att "hitta vilse" i. Sen kan man ta buss eller taxi ut ur stan och upptäcka nya ställen. Eftersom JAG tycker trafiken verkar hemsk inne i stan så kör jag inte bil där själv, då är taxi jättebra, då jag har börjat gå med kryckor de sista åren. Finns många små tavernor inne bland gränderna dit både greker o turister går. Tycker det är tråkigt att folk som inte vart där har förutfattade meningar om denna ö. Ge stället en chans, allt är inte fest o fulla ungdomar, dom finns men man behöver inte gå där dom är. Har en Facebook sida som heter Rhodos stad, gå gärna in där och titta på mina bilder från denna härliga stad (och Ö) Bara att ni funderar på Annapolis, gör att jag tycker ni ska göra en bokning NU ;-) ;-) Senast redigerad av IRSA den 2019-02-24 klockan 23:40. |
|
|||
|
|||
![]()
Første gang vi var på Rhodos var i juli 1985 og da tenkte vi aldri mer....bodde litt utenfor byen og taxikøene der var lange.... Senere har vi brukt Rhodos som utgangspunkt til andre øyer i Dodekanesene. Da gjerne m opphold på Rhodos i2-3 dager. Etterhvert har vi blitt godt kjent der og vet nå at øya har mye spennende å by på...I september 2017 var vi der 1 uke midt i oktober og det er absolutt å anbefale. Bra vær, ikke for mye turister og ikke for varmt.
Bortsett fra første gangen har vi alltid bodd i sentralt i byen og gamlebyen. Har også tilbrakt noen dg på Rhodos etter ett opphold på Tilos og det gikk helt utmerket! Det var tidlig i mai for noen år siden. |
|
||||
|
||||
![]()
Det börjar dra ihop sig till första besöket på Rhodos. IRSA...du har koll på antal veckor kvar
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är med Dodekanisos Seaways. 633 kr tur o retur för 2 pers om man beställer nu. Ursäkta om jag lånade tråden Eva64. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Dodekanisos Seaways går från hamnen Kolona. (Det finns tre hamnar i Rhodos stad.) |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Dodekanisos Seaways kör hela året, tisdagar och torsdagar 8.30 från Rhodos. Den kör Rhodos-Chalki-Tilos-Nisyros-Kos-Kalymnos, där den vänder och går tillbaka. Tänk bara på att 25 april är dagen före långfredagen i år, och många greker åker ut till öarna då för att fira Påsken. Så det kan vara klokt att förboka biljetter.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jaha...det blir inte Rhodos/Tilos denna gånger heller. Sist vi bokade för fem år sedan fick vi avbeställa pga av sjukdom. Det ser inte bättre ut än att det blir samma visa i år igen. Inget allvarligt men ändå. Vill ju åka dit någon gång i alla fall men det känns som det gått troll i att vi inte ska komma hit. Ni som ska iväg får ha en underbar vistelse. Det lutar åt en höstresa i stället! Härligt att se fram emot!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och du Eva! (Berätta inte detta för maken!) Jag instämmer helt med dig beträffande det du skriver i första inlägget i tråden om dina tveksamheter till att offra tid på Rhodos (nu får jag en massa Rhodos-älskare på mig). Det bästa med Rhodos, enligt min uppfattning, det är båtförbindelserna med Tilos. ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Masse, det är tur att inte alla gillar Rhodos , då skulle det bli trångt för oss som gör det
😂😉😂 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och tänk så tråkigt det skulle bli här på forumet om vi alla hade samma favoritöar! Det är ju bl a våra skillnader i smak och tycke som gör det så trevligt att utbyta tankar och upplevelser. Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() / Kajja ![]() |
![]() |
|
|