![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det kommer man ihåg från min barndom i norrland
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Parisare ja..Nostalgi! Kommer ihåg smaken o doften från dessa häliga "burgare"!
Min mor jobbade ett tag i en korvkiosk när vi bodde i Piteå. Hon köpte med sig en stor låda djupfrysta hem och de avnjöts på fredagskvällar av hela familjen. Ett rejält lager av bostongurka skulle det va på. Nåt som borde återuppstå på menyerna. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Var det månne på Sunes gatukök din mor jobbade på? Maria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Var på en korvmoj i Kungälv en gång och döm om min förvåning, när jag såg att det serverades Parisare! /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ang. Parisare.
För ett tag sedan fanns det Pariserkorvar att köpa i en affär här i Trollhättan. Butiksägaren måtte blivit förvånad då det spred sig som en löpeld att dennes affär hade. Vet några "utvandrade Norrlänningar" som åkte dit o köpte upp lagret. Tyvärr så har han ingen sådan korv kvar, för liten efterfrågan tydligen ;-( Den godaste parisaren finns på Järnvägsgrillen i Luleå, åt där ett par gånger i somras...… Irene |
|
||||
|
||||
![]()
När serien Karl-Alfred kom till Sverige och skulle översättas, hade man problem med Wimpy, dvs Frasse. Han åt ju hamburgare i parti och minut, och sådana fanns inte här ännu, så när jag läste den serien som barn, åt Frasse parisare.
![]() Karin som senast åt parisare på Frasses i Skellefteå. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag fått info
![]() Det var en korvkiosk i anslutning till Domus, på baksidan mot Sundsgatan. Själv var jag rätt liten då, därför kommer jag inte ihåg läget... 🍔 / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Maria |
![]() |
|
|