![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Gör inte det! Jag gjorde det EFTER vår Greklandsresa nu för ett par veckor sedan tyvärr
![]() ![]() Kalimeraträffen i Lund den 5 maj kommer att vara rökfri även från min sida ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ojoj vad detta har gått tungt för mej nu. Jag behöver bara lukta på lite rödvin så går jag bärsärkargång för att hitta lite snus, oftast gör jag det också. Sedan då jag fått en prilla så går det bra igen ända tills nästa gång jag får lite vin i mej. Det knepiga är att känslan blir ännu värre om jag är på sådant ställe så jag vet att jag inte kommer åt snus (har varit i Finland en vecka nu) och det är väl precis det jag alltid har känt också.
Nåväl, nu är jag ändå relativt snusfri efter nästan 6 veckor så det kanske lyckas ändå, från början hade jag trott att jag skulle falla dit efter första prillan men det har jag inte riktigt gjort ändå. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En kompis till mig började till slut känna sig smått "alkoholiserad" då hon ett tag bestämde sig att hon bara fick röka tillsammans med alkoholintag. Det blev in till maten så gott som dagligen, konjak till kaffet på kvällen, ärtsoppa varje torsdag, naturligtvis med punch ![]() Hon gjorde till slut så här: hon tillät sig röka precis när som helst... Vilket gjorde att hennes alkoholintag återgick till mer levervänligt leverne. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag inte rökt sedan 25 december, snusar lite istället. Men nu kommer det stora elddopet, en vecka i Grekland där "alla" röker och cigaretterna är billiga! Skriver om hur det gått när jag är tillbaks igen. Och det skulle ju vara skämmigt att behöva skriva att jag misslyckats!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Det kommer säkert att gå bra om du bestämt dig. Att alla röker är ju inte heller sant. Bland medelålders och lite äldre äldre kvinnor är det många som inte röker. Allt fler i Grekland har också blivit medvetna om hälsoriskerna med rökning. Det håller på att bli ute att röka även i Grekland bland många människor. Lycka till alla ni som kämpar med ert beroende. Själv tog jag kampen för många år sedan.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Det fixar Du Gunilla!
![]() VILL man inte återfalla så spelar varken priser eller andras rökande någon roll... Det har man nog bara som förevändning att skylla på tror jag.....Det är väl bara en ytterligare sporre att klara det!! Grekland ska Du ju till ofta även senare så det är bara att köra utan cigaretter från början ![]() LYCKA TILL |
|
||||
|
||||
![]()
Fast just det kan göra att man blir ganska äcklad. Försök tänk på vad äckligt det ser ut med en ständig cig i mungipan, lukten, alla fimpar på stranden, fulla askkoppar osv...
|
|
||||
|
||||
![]()
Ni har så rätt! Jag SKA klara av det!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Inte vill du väl förlora? Du leder ju!!!! Jag la av den 6:e januari. Och klarar du dig i Grekland så skall jag också göra det. Känn ingen press ![]() ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag utgår från att ironin i mitt inlägg lös igenom, vilket jag tror att den gjorde, om inte så förklarar jag mig här och nu
![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Jo det förstod jag väl
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ikväll har jag gjort lite hårt byggnadsarbete tillsammans med en kompis och några öl. Efter att det blev för sent för att jobba bland grannarna satte jag mej vid datorn och tog någon öl och ett par Ouzu till. Inte under hela eftermiddagen har jag haft det minsta behov av att få en snus och det har jag inte nu heller fast jag inte på något sätt kan påstå att jag är nykter. Däremot "lånade" jag en snus på dagen då jag satt bredvid en snusare för en kaffekopp. ![]() Detta är ju en total omvändning mot vad jag är van med då jag tisdigare känt suget då utbudet inte funnits. Jaja, vi får väl se hur det går. Mvh Janérik (Gräsänkling för tillfället) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Visst är det jobbigt, speciellt när det stormar runt omkring en. Tag hjälp av tuggumin nästa gång. Jag tuggar hellre några få om dagen resten av livet än att börja röka igen, så känner jag nu, förhoppningsvis senare också ![]() Ta nu nya tag och så syns vi rökfria på Kalimeraträffen. ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Det är väl inte så svårt att sluta röka, jag har gjort det minst 10 gånger
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Att sluta snusa har jag däremot gjort många gånger och fortfarande är jag inte säker på att jag kommer att lyckas (eller om jag över huvud taget vill sluta). Många är av åsikten att det är svårare att sluta snusa än att sluta röka, rent teoretiskt borde det ju vara det också eftersom man röker bara vid högtidliga tillfällen (förutom kedjerökare då) medan åtminstone jag snusade c:a 18 timmar per dygn då jag höll på (håller på ![]() Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var faktiskt just det jag menade, du röker vid c:a 20 tillfällen per dag medan många snusare har inne en prilla c:a 95% av sin vakna tid och ofta även 50% av sin sovande tid. Jag har tillhört den kategorin som tar ut prillan då jag ska äta och sätter in nästa då jag har ätit klart, På natten har det funkat bättre med portionssnus då det hålls bättre i munnen då man sover, blir lätt kletigt med lössnus då man sover.
Nu kan jag väl nästan säga att jag håller upp med snusandet, jag får väl se hur länge det håller men jag hoppas ju på något sätt att jag för första gången ska åka snusfri till Grekland i juni. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Själv är jag inte motiverad att sluta snusa. Dumt. Jag har ju världens chans nu i sommar när vi ska vara borta i nästan sex månader. Finns ju inget snus att köpa i Grekland. Gissa vad jag ska fylla ryggsäcken med. ![]() |
![]() |
|
|