Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-26, 20:41
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: chevré på grillen

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
...Och jag har har ätit friterade revben med pekingsås och klämt en fyra-fem stora stark, några jäger, cider och kaffe med drambuie! Rätt ok det med!?
Gottegris!!! (Vad har du för adress förresten...? ) I afton blir det kycklingfilé på en bädd av lök, purjolök, röd och grön paprika, morötter och krossad tomat som frästs och kokat ihop med lite vin och buljong. Mums! Brukar ha i en liten burk bambuskott också i stället för ris.

I morgon däremot blir det Halloumi (Att det ska vara så förb... svårt att hitta riktig Saganaki i Sverige. Arla tillverkar det ju i Danmark!!!) och Choriatiki!!!! Halloumin har legat till sig i kylen ett tag nu... Med lite sol och värme på den inglasade balkongen kan man, om man sluter ögonen, nästan känna sig förflyttad till Grekland... Och mina katter stryker sig mot benen och tigger så man känner sig nästan som om man vore där...

Kalo orexi...

Peter
Svara med citat
Gammal 2008-04-26, 21:14
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Peter!

Har du inte provat brunchen än på Greekway vid regementsgatan?

Vi vill inte dit mer nu för då blir det för mycket "Grekland" innan avresan!

Förra lördagen var det så fint väder och vi åkte upp till stan redan vid halvtolv. Gick en runda och sedan parkerade vi oss på lilla torg ( i kortärmad tröja) Käkade havsaborre och till den en gammeldansk och vars tre tjeckiska öl. Därefter strosade vi ner mot södertull och satte oss på "det andra" Greekway och tog varsin Mythos och en sexa Ouzo! Därefter vankade vi hemåt, stoppade en taxi och landade precis lagom hos grannen som serverade grillspett med jäger och öl till!
Svara med citat
Gammal 2008-04-26, 21:17
nekjam nekjam är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

För oss blev det Palt. Är man norrläning så är man.
Svara med citat
Gammal 2008-04-26, 23:49
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Har du inte provat brunchen än på Greekway vid regementsgatan?
Ähh. Nu hamnar jag ju O. T. igen.... Nä, jag har inte testat men hört mycket gott om stället. (Det tar mig dryga 20 min bara till Södervärn från Svedala! Och sedan en stund till Regementsgatan. Det är lite för långt bara för en brunch...)

Citat:
Gick en runda och sedan parkerade vi oss på lilla torg ( i kortärmad tröja) Käkade havsaborre och till den en gammeldansk och vars tre tjeckiska öl. Därefter strosade vi ner mot södertull och satte oss på "det andra" Greekway och tog varsin Mythos och en sexa Ouzo! Därefter vankade vi hemåt, stoppade en taxi och landade precis lagom hos grannen som serverade grillspett med jäger och öl till!
Det är till att gotta sig ser jag. SÅTTEPEAUG! Vad gäller nu? Viktors, Älget (Moosehead) eller Mellow...? Säg inte Koi bara...

SORRY alla andra! Lite kul kan vi väl få ha....?

Ni förstår väl ändå att Malmö är Världens centrum. "Haur dau sitt Malmau, haur du sitt Världen..." Liksom...

Peter
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:37.